Marketing – Plan de marketing – preturi

Solicita oferta PaginiStiriVideoCOR SERVICIU CLIENTI : 0748.028.457 [email protected]  


RSGE Breadcrumbs arrowStiri Breadcrumbs arrowMarketing Breadcrumbs arrowPlan de marketing – preturi

Plan de marketing - preturiPlan de marketing – preturiUltima actualizare: 2014-10-04 22:04:19

Apartenenta – planul de marketing privind preturile se analizeaza in legatura cu capitolul „Strategiile de marketing”.

Rolul preturilor – preturile sunt un factor cheie in strategia de marketing. Rolul acestora trebuie stabilit in raport cu portofoliul produsului, cu durata vietii unui produs, si cu obiectivele privind cifra vanzarilor si procentul de piata.

Moduri de utilizare – faptul ca nivelul preturilor unui produs va determina cererea pentru acel produs. Pretul cu care iti vinzi un produs si cantitatea de produse vanduta va determina profitul pe care il vei obtine din vanzare. Reducerea pretului creste cererea, si invers. Poti chiar vinde produsul cu un pret neprofitabil – pentru o vreme – pentru a creste cererea, procentul de piata.

Tipuri de strategii – exista multe tipuri de strategii si tactici privind preturile. Cele mai multe pot fi clasificate in:

  • politici de acaparare
  • politici de penetrare

Strategiile de acaparare implica intrarea pe piata cu un pret mare, si „acapararea” unui cat mai mare profit posibil. Pe masura ce concurenta intra pe piata, nivelul pretului poate fi coborat cat este nevoie. Aceasta strategie poate fi adoptata doar de firmele care conduc in mod clar piata (mai ales cele cu produse noi, brevetate). Problema acestei strategii este ca datorita castigurilor mari, atrage concurenta. De asemenea, este posibil sa apese volumul vanzarilor in jos. Pe termen lung nu este o strategie viabila pe acelasi produs.

Strategiile de penetrare sunt opusul celor de acaparare, deoarece prin ele firmele pornesc de la un pret mic. Astfel sunt incurajati clientii sa cumpere, ceea ce creste vanzarile si procentul de piata. Firma va beneficia de economii la scara din productie, inca de la inceput. Un pret mic poate descuraja concurenta sa investeasca in dezvoltarea unor produse concurente daca nivelul costurilor va fi ridicat. Se poate incepe chiar cu vanzarea in pierdere (pretul pe piata este mai mic decat costul de productie). Preturile mici trebuie acompaniate de investitii mari in promovare.

Te-ar mai putea interesa :

• Strategii de marketing – Planul privind distributia
Strategii de marketing - Planul privind distributia Apartenenta – planul privind distributia se analizeaza in legatura cu capitolul „Strategiile de marketing”. Importanta – inainte de a construi planul privind promovarea vanzarilor, trebuie sa selectezi canalele de marketing potrivite pentru produsele si serviciile tale. Acest lucru este d   • Strategii de marketing – promovarea vanzarilor
Strategii de marketing - promovarea vanzarilor Apartenenta – planul privind promovarea vanzarilor se analizeaza in legatura cu capitolul Strategiile de marketing. Cuprinsul planului – planul de promovare a vanzarilor vorbeste despre: 1. personalul implicat, 2. reclama. Personalul Necesarul de personal – odata stabilit mix-ul de canale de dis   • Etapele unui plan de marketing
Etapele unui plan de marketing Inainte de a pregati planul de marketing, este necesar sa fie intelese etapele planificarii de marketing. Etapele procesului de marketing sunt urmatoarele: Stabilirea obiectivelor firmei (cuprinse in planul de afaceri) Realizarea analizei situatiei prezente a firmei: a. Efectuarea cercetarii de   • Strategiile de marketing si distributia
Strategiile de marketing si distributia Apartenenta – planul privind Strategiile de marketing este un plan de actiune component al planului de marketing. Importanta – inainte de a construi planul privind promovarea vanzarilor, trebuie sa selectezi canalele de marketing potrivite pentru produsele si serviciile tale. Acest lucru este de dom   • Ce este un plan de marketing
plan de marketing Managementul unei firme are numeroase responsabilitati. Planificarea este doar una dintre acestea; una dintre cele mai importante. Planul de afaceri este cel care conduce firma. Apartenenta – planul de marketing este o parte a planului de afaceri, ce are un rol esential in evolutia firmei. Pentru a   Vezi toate stirile din categoria Marketing

Ultimele noutatiSpecificitatea SSM   Ce este, până la urmă, Securitatea și sănătatea în muncă? Ce trebuie să înțeleg, ce trebuie să rețin, ce pot da la o parte din toată această informație stufoasă și gr
Citeste mai departe Cauti un evaluator de risc pentru compania ta?   Daca esti in cautarea unui evaluator de risc pentru compania, organizatia sau institutia pe care o conduci, trebuie sa stii ca esti la un telefon distanta de un specialist in acest domeniu. Probabil
Citeste mai departe Mintea neinteleasa   Verificam cele mai puternice echipamente folosite pe fiecare loc de muncă. Se impiedica, cad si isi lovesc masinile în timp ce privesc în jos concentrati asupra telefoanelelor mobile. Ac
Citeste mai departe

ProtectiaMuncii-EvaluareRisc.ro:
Abilitare Cariere Despre noi Ghid alegere stingatoare Intrebari frecvente Legislatie Parteneri Utile Contact
Suntem pe:

 Facebook

YouTube

 Youtube

Google+

 Google+

 

Tel: 0748.028.457

 Echipamente SSM si PSI

 

 ANPC