Protecția Muncii Dâmbovița

Trusele de prim ajutor recomandate de Protecția Muncii Dâmbovița
Trusele de prim ajutor recomandate de Protecția Muncii Dâmbovița

Protecția Muncii Dâmbovița își propune să explice legătura directă dintre leziunile de muncă și prezența truselor de prim ajutor la locurile de muncă.

Unul dintre instrumentele principale folosite în cazul leziunilor de muncă, trusa de prim ajutor, ar trebui să fie prezentă în unitățile de producție, precum și la birouri sau alte locuri de muncă.

Protecția Muncii Dâmbovița precizează ce sunt leziunile de muncă

Leziunile de muncă includ bolile profesionale și otrăvirile, precum și orice vătămare adusă corpului în timpul lucrului.

Specialiștii Protecția Muncii Dâmbovița spun că sunt, de asemenea, considerate leziuni profesionale și leziunile suferite în timpul executării comenzilor în afara unui loc de muncă obișnuit, cum ar fi:

-în timpul unei călătorii de afaceri;

-în vehicule specializate utilizate pentru transportul lucrătorilor în anumite locații.

Îndatoririle principale ale angajatului rănit includ înștiințarea imediată a supervizorului, fie pe cont propriu, fie cu asistența unui martor.

Supraveghetorul este responsabil pentru a face aranjamente pentru transportul pacientului la un spital sau pentru a apela o ambulanță, după ce rănitului i s-a acordat primul ajutor de urgență.

Evaluarea Riscurilor Dâmbovița amintește responsabilitățile angajatorilor

Trusa de prim ajutor
Trusa de prim ajutor

Angajatorul este responsabil să ofere angajaților condiții și resurse adecvate de muncă, spun experții Evaluarea Riscurilor Dâmbovița.

Trusele de prim ajutor fac parte din măsurile luate pentru siguranța angajaților și acestea trebuie:

-să fie întotdeauna prezente la locurile de muncă și nu doar într-un singur exemplar;

-să nu fie absente în zonele deschise și încăperile obișnuite;

-să nu fie pur și simplu o colecție de produse farmaceutice învechite sau inutile pe care nimeni nu le poate folosi.

Procedurile de investigare a accidentelor nu prevăd în mod explicit că proviziile de prim ajutor ar trebui păstrate în dulapuri și birouri.

Cu toate acestea, contractele de muncă obligă angajatorul să acorde victimei ajutor imediat, inclusiv tratament pre medical, dacă este necesar.

O afacere nu poate funcționa fără trusa medicală la locul de muncă

Și chiar și cu un minim de instrumente adecvate, acest lucru nu se poate face fără o trusă de prim ajutor.

Contractul colectiv de muncă al întreprinderii conține, de obicei, o referire la cerința unei truse de prim ajutor la locul de muncă.

Dacă un astfel de document nu există, atunci buna-credință a angajatorului este singura cerință pentru disponibilitatea acesteia.

De asemenea, nu există legi care să specifice modul de stocare și întreținere a unei truse de prim ajutor de birou. O directivă la nivelul întregii întreprinderi poate aproba componența grupului sanitar.

Poate fi desemnată o persoană care să inspecteze conținutul trusei de prim ajutor și care să o umple cu rechizite.

Conform listei, datelor de expirare a medicamentelor și a altor instrumente din trusa de prim ajutor, acest funcționar este obligat să anunțe imediat orice lipsă de medicamente.

Ce trebuie să conțină dulapul cu medicamente?

Clarificarea domeniului de activitate al afacerii, precum și a oricăror condiții potențial periculoase la locația unei anumite truse de prim ajutor ar ajuta la rezolvarea acestei întrebări.

În Uniunea Europeană, trusele de prim ajutor păstrate la locul de muncă sunt aprovizionate doar cu bandaje și antiseptice ușoare. Acest lucru este considerat a fi suficient pentru a oferi primul ajutor.

Următoarele categorii de medicamente ar trebui adunate pentru o trusă de prim ajutor pentru un birou, conform experților Protecția Muncii Dâmbovița:

-medicamente pentru afecțiuni cardiologice;

-medicamente anti hipertensive, analgezice și antispastice, anti-alergenice;

– pastile pentru tratamentul tulburărilor gastro-intestinale;

-medicamente pentru răceli, dezinfectante și antiseptice pentru tratarea pielii;

-pansamente (bandaje, bumbac, tifon etc.);

-dispozitive medicale (termometru, foarfece etc.).

Un farmacist va poate oferi sugestii despre cum să utilizați gama corespunzătoare de medicamente pentru fiecare loc de muncă.

Obligațiile companiilor în domeniul protecției muncii

Conducerea companiilor trebuie să îndeplinească următoarele responsabilități pentru a stabili condițiile ideale de muncă și pentru a respecta cerințele legale:

  • Crearea și punerea în practică a documentației interne pentru companie în domeniul protecției muncii (reglementări, instrucțiuni și programe).
  • Repartizarea responsabilităților manageriale pentru domeniul securității personalului.
  • Desfășurarea cursurilor de formare pentru management eficient într-o unitate de formare specializată în protecția muncii.
  • Instruirea membrilor personalului cu privire la documentația internă de protecția muncii creată.

Toate aceste responsabilități pot fi externalizate către o firmă specializată SSM pentru elaborarea și implementarea măsurilor de protecția muncii în companii.

Contactați echipa de inspectori a Protecția Muncii Dâmbovița pentru a vă asigura siguranța companiei și a lucrătorilor dumneavoastră!