Management – Etapele planificarii unei afaceri

Solicita oferta PaginiStiriVideoCOR SERVICIU CLIENTI : 0748.028.457 [email protected]  


RSGE Breadcrumbs arrowStiri Breadcrumbs arrowManagement Breadcrumbs arrowEtapele planificarii unei afaceri

Etapele planificarii unei afaceriEtapele planificarii unei afaceriUltima actualizare: 2014-08-13 18:40:41

Definire

Planificarea de afaceri este procesul repetitiv de identificare, culegere, analiza si interpretare a informatiilor legate de activitatea unei organizatii in scopul definirii misiunii, obiectivelor, strategiilor si planurilor de actiune ale acesteia pentru o perioada determinata.Mai pe larg, orice planificare de afaceri presupune:

a) sa strangi informatii despre firma ta, clientii tai, concurenta, industrie, procesul de productie si operatiuni, personal, precum si informatii financiar-contabile,

b) sa le analizezi din toate punctele de vedere pentru a vedea cauza situatiei actuale, oportunitatile si amenintarile din interior si din jurul firmei,

c) sa le folosesti in activitatea viitoare pentru a obtine un profit confortabil, de durata.

Structura piramidala a planificarii de afaceri

Daca intelegi structura piramidala a planificarii, intelegi bazele planificarii. Multi vorbesc despre aceasta structura piramidala, insa foarte putini o pun in practica.Ce este structura piramidala a planificarii? Pentru a realiza o planificare de orice tip, trebuie sa se respecte urmatoarea ierarhie:

1. In varful piramidei se afla NUMELE FIRMEI. Pe baza numelui firmei se construieste

2. SLOGANUL

3. EMBLEMA (logo-ul, imaginea simbol) unitatea acestora defineste

4. MISIUNEA firmei (propozitia sau fraza ce defineste cine este firma, ce face aceasta, pentru cine face si cat de bine face). Pe baza misiunii firmei se construiesc

5. OBIECTIVELE (ce reprezinta tinta pe care si-o fixeaza firma sa o atinga in perioada planificata).Obiectivele de afaceri sunt detaliate in strategia de afaceri

6. STRATEGIA (ce stabileste modalitatile de realizare a obiectivelor). Pe baza strategiei se construiesc planurile de actiune

7. PLANURILE DE ACTIUNE, care sunt la baza piramidei, aratand pasii concreti de urmat pentru a se realiza strategia de afaceri.Aceasta structura piramidala se poate aplica oricarui tip de planificare (de afaceri, de marketing, de productie si operatiuni, de resurse umane sau financiar-contabila). Daca este inteleasa corect si aplicata, firma ta va functiona ca un ceas – fiecare componenta va fi la locul ei, si toate vor fi legate una de alta, dand forta si coerenta firmei.

Etapele planificarii de afaceri

Etapele de lucru pentru a realiza planificarea de afaceri sunt urmatoarele:

1. Descrierea juridica a firmei;

2. Definirea misiunii firmei;

3. Definirea obiectivelor de afaceri (in functie de misiune);

4. Descrierea stadiului de dezvoltare (daca firma are un istoric);

5. Descrierea detaliilor privind produsele si serviciile:

a) existente (pentru firmele cu activitate);
b) viitoare;

6. Descrierea situatiei financiar-contabile (pentru firmele existente – contul de profit si pierdere, fluxul de numerar, bilantul);

7. Realizarea temporara a previziunilor financiar-contabile (pentru a avea cifrele pentru perioada viitoare cu care sa lucrati si pe care sa le modificati pe parcursul intregii planificari);

8. Revizuirea punctelor 2, 3 si 5b (in functie de rezultatele previziunilor financiar-contabile);

9. Definirea strategiei de afaceri;

10. Realizarea planificarii de marketing;

a) Realizarea analizei situatiei actuale;

b) Definirea obiectivelor de marketing;

c) Definirea strategiei de marketing;

11. Revizuirea punctelor 2, 3, 5b, 9 (in functie de rezultatele planificarii de marketing);

12. Realizarea planificarii productiei si operatiunilor;

a) Realizarea analizei situatiei actuale;

b) Definirea obiectivelor de productie si operatiuni;c) Definirea strategiei de productie si operatiuni;

13. Revizuirea punctelor 2, 3, 5b, 9, 10b, 10c (in functie de rezultatele planificarii productiei si operatiunilor);

14. Realizarea planificarii resurselor umane;

a) Realizarea analizei situatiei actuale;

b) Definirea obiectivelor de resurse umane;

c) Definirea strategiei de resurse umane;

15. Revizuirea punctelor 2, 3, 5b, 9, 10b, 10c, 12b, 12c (in functie de rezultatele planificarii resurselor umane);

16. Definitivarea previziunilor financiar-contabile;

17. Realizarea managementului riscurilor;

18. Realizarea capitolului privind implementarea planului de afaceri (stabilirea planurilor de actiune pentru fiecare tip de planificare);

19. Definitivarea anexelor. Dupa cum se poate vedea, acest proces este unul iterativ (ciclic).

citeste mai departe

Te-ar mai putea interesa :

• Managementul de proiect
Managementul de proiect 1. Definire Management de proiect Managementul este stiinta organizarii si conducerii organizatiilor pentru valorificarea eficienta a resurselor acestora in scopul oferirii de produse si servicii specifice. Proiectul este un efort bine definit, organizat, temporar si realizat o singura data pentru   • Construirea planului de afaceri
Construirea planului de afaceri Construirea planului de afaceri A face un plan de afaceri bun este o munca de durata. Daca vrei sa faci un plan de afaceri functional, asteapta-te ca intreg procesul de planificare sa dureze intre cateva saptamani si cateva luna. Vrei sa incepi o activitate noua? Fa in asa fel incat planul sa fie   • Definire si structura unui plan de afaceri
Definire si structura unui plan de afaceri Pentru un plan de afaceri reusit ai nevoie de planificare. Totdeauna planifici ceva in afacerile tale. Secretul succesului REAL in afaceri este planificarea riguroasa, profesionista.Marea diferenta intre a fi om de afaceri si a fi angajat este capacitatea de a privi in ansamblu afacerea. Omul de afa   Vezi toate stirile din categoria Management

Ultimele noutatiSpecificitatea SSM   Ce este, până la urmă, Securitatea și sănătatea în muncă? Ce trebuie să înțeleg, ce trebuie să rețin, ce pot da la o parte din toată această informație stufoasă și gr
Citeste mai departe Cauti un evaluator de risc pentru compania ta?   Daca esti in cautarea unui evaluator de risc pentru compania, organizatia sau institutia pe care o conduci, trebuie sa stii ca esti la un telefon distanta de un specialist in acest domeniu. Probabil
Citeste mai departe Mintea neinteleasa   Verificam cele mai puternice echipamente folosite pe fiecare loc de muncă. Se impiedica, cad si isi lovesc masinile în timp ce privesc în jos concentrati asupra telefoanelelor mobile. Ac
Citeste mai departe

ProtectiaMuncii-EvaluareRisc.ro:
Abilitare Cariere Despre noi Ghid alegere stingatoare Intrebari frecvente Legislatie Parteneri Utile Contact
Suntem pe:

 Facebook

YouTube

 Youtube

Google+

 Google+

 

Tel: 0748.028.457

 Echipamente SSM si PSI

 

 ANPC