AcasăProtectia MunciiPentru a crește responsabilitatea angajaților la locul de muncă specialiștii recomandă patru...

Pentru a crește responsabilitatea angajaților la locul de muncă specialiștii recomandă patru strategii cheie

Date:

Articole asemanatoare

spot_imgspot_img

Responsabilitatea angajaților la locul de muncă este un aspect crucial pentru creșterea productivității și îmbunătățirea culturii organizaționale.

Atunci când angajații se simt responsabili și implicați în succesul organizației, ei sunt mai motivați să depună eforturi și să-și îndeplinească sarcinile cu încredere și determinare.

Responsabilitatea angajaților la locul de muncă, strategii puternice

O cultură a responsabilității încurajează colaborarea și comunicarea deschisă între echipe, ceea ce duce la rezolvarea mai rapidă a problemelor și la atingerea obiectivelor organizaționale.

Mai mult, angajații responsabili sunt mai puțin predispuși să se confrunte cu probleme de absenteism și turn over, ceea ce duce la o mai mare stabilitate și continuitate în echipă.

Pentru a genera responsabilitatea angajaților în echipă, iată patru strategii puternice de la specialiști în protecția muncii pe care le puteți implementa:

Audit SSM și PSI
Audit SSM și PSI

1. Construiți încrederea ascultând

Un element esențial în a genera responsabilitatea angajaților la locul de muncă este încrederea. Studiile arată că mulți lucrători din prima linie se simt neglijați atunci când vine vorba de ascultare.

Mai exact, peste doi din trei lucrători (67%) afirmă că sunt rareori sau niciodată ascultați în privința problemelor care contează cel mai mult pentru ei.

Acest deficit de încredere poate duce la pierderea angajaților valoroși.

Pentru a contracara această problemă, conducerea trebuie să demonstreze disponibilitatea de a asculta și de a acționa în funcție de feedback-ul primit.

Ignorarea unei probleme semnalate de un lucrător din prima linie poate avea consecințe grave asupra securității și bunăstării echipei.

2. Arătați echipei că sunteți dispuși să acționați

Mulți angajați consideră că feedback-ul este unidirecțional, ceea ce înrăutățește comunicarea și întărește impresia că problemele semnalate nu vor fi soluționate.

Pentru a încuraja responsabilitatea angajaților, este crucial să fiți un lider proactiv, unul căruia angajații se simt confortabil să i se adreseze cu orice problemă.

Oferind echipei siguranța că nu doar că veți asculta, dar veți și acționa în funcție de feedback-ul lor, veți construi o comunicare mai sănătoasă și veți putea identifica și rezolva probleme într-un stadiu incipient.

3. Creați un mediu sigur pentru raportarea problemelor

Comunicarea cu angajații
Comunicarea cu angajații

Frica de represalii este una dintre principalele cauze ale subraportării în cadrul organizațiilor. Acest lucru se aplică la orice, de la probleme de siguranță până la discriminare sau hărțuire.

În contextul actual, privind responsabilitatea angajaților, în care siguranța acestora este mai importantă ca niciodată, lipsa raportării poate avea consecințe grave, explică experții în protecția muncii.

Pentru a încuraja raportarea, este esențial să oferiți angajaților o modalitate anonimă și ușoară de a face rapoarte, cum ar fi tehnologiile de captare și notificare prin coduri QR.

Acest lucru nu doar încurajează raportarea, dar și simplifică procesul, centralizând datele într-un singur loc.

4. Oferiți-le membrilor echipei o „voce valoroasă”

Conform unor studii privind responsabilitatea angajaților, doar unul din patru lucrători se simte împuternicit să rezolve singur problemele.

În era în care autonomia și implicarea sunt din ce în ce mai căutate, este crucial să le oferiți angajaților vocea și autoritatea de care au nevoie pentru a acționa.

Mulți angajați iau în considerare existența unei „voci valoroase” atunci când decid asupra unui loc de muncă sau unui rol.

Prin urmare, este important să creați un mediu în care angajații se simt încurajați și susținuți să își exprime opiniile și să ia măsuri. Aceasta înseamnă:

-să le oferiți timp și spațiu pentru a-și împărtăși gândurile;

-să îi ascultați cu atenție;

-să le arătați că feedback-ul lor este valoros pentru succesul organizației.

De asemenea, să le oferiți resursele și suportul necesar pentru a-și urmări ideile și pentru a acționa în direcția îmbunătățirii lucrurilor în organizație.

Responsabilitatea angajaților sporește productivitatea și bunăstarea

Crearea unei culturi a responsabilității la locul de muncă nu este doar un obiectiv, ci o necesitate. Conducerea trebuie să demonstreze că își doresc ca angajații să se simtă încurajați să vorbească și să acționeze.

Prin ascultare activă, acțiune promptă și crearea unui mediu sigur pentru raportare, organizațiile pot genera o cultură a responsabilității care sporește productivitatea și bunăstarea angajaților.

Aflați și alte informații, mai detaliate, de la inspectorii în protecția muncii, despre cum puteți responsabiliza angajații în compania dumneavoastră!

Abonează-te

- Nu ratati nici-un articol - notificare

- Puteti obține acces deplin la conținutul nostru premium

- Navigați gratuit cu până la 5 dispozitive simultan

Ultimele articole